Reklamation och retur

Multitasking Store är till företag och dess anställda.
Beställningsvaror skickas direkt från tillverkare eller distributörer. Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina önskemål (Build to order, BTO) eller andra BTO-modeller.
Om varan är trasig när du öppnar paketet behöver det anmälas direkt via formuläret nedan. Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel direkt. Hårdvarufel som uppstår därefter täcks av garantiperiod på ett år från inköpsdatumet. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe. Synlig transportskada eller paket som saknas måste anmälas direkt till budet/chaufför eller utlämningsplats vid mottagandet.

Retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla och returen måste vara oss tillhanda inom 14 dagar för att registrera ärendet mot tillverkaren.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till angiven adress.

Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.